flag
shoar

سوالات پر تکرار

بله -می بایست نسبت به تغییر تلفن مصرف کننده جهت ارسال آخرین صورتحساب به فرد مصرف کننده اقدام نمود

با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و آدرس پایه چراغ روشنایی و مشکل را گزارش فرمایید، اگر تا ۳ روز بعد از تماس مشکل مرتفع نگردید مجدداً پیگیری فرموده و به تماس قبل نیز اشاره کنید.

سوابق و تجربیات اجرایی شرکت پیمانکار: شامل حداکثر ۴ قرارداد مرتبط مبادله شده است که حداقل دارای۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

حسن سابقه از کارفرمایان قبلی: به ازای هر یک از قراردادهای قبلی یک فرم حسن سابقه که نشانده کیفیت اجرا می باشد که توسط کارفرمای طرف قرارداد تکمیل و مهر و امضاء گردد.

توان مالی: بر مبنای یکی از موارد بیمه، مالیات، دارائیهای ثابت، درآمد ناخالص و تائیدیه اعتبار از بانک محاسبه می شود.

توان تجهیزاتی: بر اساس در دسترس بودن لوازم و ماشین آلات مورد نیاز برای اجرای هر پروژه محاسبه می شود.

 توان مدیریتی: بر اساس سوابق و مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره محاسبه می گردد.
 کادر فنی و عناصر کلیدی: بر اساس سوابق و مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی اکیپ های اجرایی محاسبه می گردد.

برای ورود به فهرست کوتاه، کلیه پیمانکاران متقاضی می بایست در فراخوان ارزیابی کیفی شرکت نموده و اسناد ارزیابی کیفی را دریافت و تکمیل نمایند.این فراخوان هر دو سال یکبار انجام می شود.

کلیه پیمانکارانی که در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در زمینه های فنی فعالیت می نمایند می بایست دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری معتبر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور باشند. در این صورت می توانند در فراخوان های ارزیابی کیفی و یا مناقصات شرکت نمایند.

مشترکین گرامی بر روی قبض،شماره بدنه کنتور و سایر اطلاعات وجود دارد. در صورتی که کنتور توسط شرکت برق نصب شده باشد علاوه بر شماره بدنه از طریق قبض برق همسایه نیز کنتور برق یا اشتراک قابل شناسایی می باشد .

آبونمان (رقم ثابت ) مبلغی است که ماهانه بدون در نظرگرفتن میزان برق مصرفی می باید توسط مشترک پرداخت گردد.

لازم است قبل از نقل و انتقال انشعاب برق و خرید مستغلات دارای برق و عقد و فسخ و اجاره نامه جهت اطمینان از وضعیت بدهی یا بستانکاری انشعاب برق و صحت کارکرد لوازم اندازه گیری به اداره خدمات مشترکین امور مربوطه مراجعه و نسبت به دریافت صورتحساب اقدام گردد.

در صورت عدم قرائت کنتور توسط مأمور قرائت صورتحساب علی الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادرمی شود.البته مشترک می تواند با اعلام شماره مصرفی خود به امور مربوطه نسبت به تسویه حساب انرژی مصرفی اقدام نماید.

ساعات اوج بار، میان بار وکم بار شرح ذیل اعلام می گردد:

میان باری : ساعت ۶ لغایت ۱۸

اوج بار: ساعت ۱۸ لغایت ۲۲

کم باری : ساعت ۲۲ لغایت ۶

راه های تغییر شماره تلفن مصرف کننده چیست؟
پاسخ:
۱- ۱۵۲۱    ۲- سایت شرکت توزیع نیروی برق     ۳- اپلیکیشن برق من   ۴- دفاتر پیشخوان دولت
بله -می بایست نسبت به تغییر تلفن مصرف کننده جهت ارسال آخرین صورتحساب به فرد مصرف کننده اقدام نمود

 

 
خیر-درصورت ثبت درخواست خوداظهاری بصورت رایگان می باشد

 

 
خیر-پس از بازدید کارشناس تست لوازم اندازه گیری و کنترل صحت عملکرد کنتور تغییر نام انجام می گردد

 

 
بارگذاری تصویر کارت ملی ،شناسنامه،سند یا قولنامه رسمی

 

 

 ۱- سایت شرکت توزیع نیروی برق      ۲- اپلیکیشن برق من      ۳- دفاتر پیشخوان دولت     ۴-۱۵۲۱

شماره مصرفی درج شده روی کنتور در لحظه تخلیه

 

 
خیر، در صورت ثبت درخواست جدید از درگاههای غیر حضوری مدارک و مستندات مورد واگذاری بارگذاری می گردد و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.

 

 
اصل شناسنامه، کارت ملی، سندمالکیت

 

 

تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی ، سند مالکیت، درخواست کتبی متقاضی مبنی بر تعیین میزان قدرت مورد تقاضا، پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس دارای اعتبار، در صورتی که درمحدوده شهرک های صنعتی باشد معرفی نامه از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استان و درصورتیکه در خارج از محدوده شهر و روستا واقع گردیده باشد: تاییدیه از بخشداری و جهاد کشاورزی الزامی می باشد.

خیر، کارشناس بازدید از محل به محل مراجعه و از اصل مدارک در محل اسکن انجام خواهد داد و نیاز به تحویل کپی مدارک نیست

 

 
۱- مراجعه حضوری ۲- سایت شرکت توزیع نیروی برق ۳- اپلیکیشن برق من ۴- دفاتر پیشخوان دولت

 

 
خیر-درهنگام ثبت درخواست می بایست نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمود

 

 
خیر، کارشناس بازدید به محل مراجعه و از اصل مدارک در محل اسکن انجام خواهد داد و نیاز به تحویل کپی مدارک نیست

 

 
خیر، کارشناس بازدید از محل به محل مورد تقاضا مراجعه و نسبت به اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضی اقدام خواهد نمود 
۱- تلفن ۱۵۲۱ ۲- سایت شرکت توزیع نیروی برق ۳- اپلیکیشن برق من ۴- دفاتر پیشخوان دولت

 

 
۱- سایت شرکت توزیع نیروی برق ۲- اپلیکیشن برق من ۳- دفاتر پیشخوان دولت

 

 
از طریق درگاه تمامی بانک هامی توان هزینه انشعاب را واریز نمود

 

 
۱- تلفن ۱۵۲۱ ۲- سایت شرکت توزیع نیروی برق ۳- اپلیکیشن برق من ۴- دفاتر پیشخوان دولت

 

 

روستا: اصل شناسنامه، کارت ملی، سندمالکیت، معرفی نامه ازدهیاری یا بخشداری یا پروانه ساختمانی شهر : اصل شناسنامه، کارت ملی ، سند مالکیت، پروانه ساختمانی یا نامه شهرداری شهرستان

بعد از نصب کولر گازی درصورتی که فیوز قطع نمود جهت افزایش قدرت به امور مربوطه توزیع مراجعه نمایید.

 

 

- در صورتیکه‌ تنها مشترک‌ یا مصرف‌کننده‌ برق‌ پس‌ از تسویه‌ حساب‌ تقاضای‌ قطع ‌موقت‌ انشعاب‌ برق‌ را نماید (در صورتیکه‌ از یک‌ انشعاب‌ چند نفر استفاده‌ کنند، می‌بایست کلیه ‌استفاده‌ کنندگان‌ درخواست‌ نمایند)

- اگر مشترک‌ یا استفاده‌ کننده‌ در انجام‌ تعهدات‌ خود در مورد انشعاب‌ برق‌ و پرداخت صورتحساب قصور نماید
- در صورتیکه‌ برق‌ به‌ مصرف‌ غیرمجاز برسد و یا در تاسیسات‌ متعلق‌ به‌ شرکت ‌دستکاری‌ شود یا مقررات‌ فنی‌ و استاندارد و همچنین‌ حریم‌ تاسیسات‌ برق‌ رعایت‌ نشود
- در صورتیکه‌ امکان‌ قرائت‌ کنتور در سه ‌دوره‌ متوالی‌ بدلیل‌ بسته‌ بودن‌ درب محل میسر نگردد
- هرگاه‌ حکم‌ با قرار لازم‌ الاجرا از سوی‌ مقامات‌ قضایی‌ در زمینه‌ قطع‌ برق‌ صادر گردد
- در مورد کلیه‌ مشترکین‌ پمپهای‌ آب‌، اگر سازمان‌ آب‌ منطقه‌ای‌ در خواست‌ قطع‌ نماید
- هرگاه‌ وزارت‌ نیرو قطع‌ برق‌ استفاده ‌کننده‌ از برق‌ را به‌ شرکت‌ اعلام‌ نماید

برای دریافت قبض برق به دفاتر پیشخوان یا از طریق شماره ۱۵۲۱ اقدام فرمایید

 

 

ساعاتی درهر شبانه روز، دارای بیشترین مصرف برق (انرژی الکتریکی) است که به آن ساعات اوج بار گفته میشود. درایران بیشترین مصارف در ساعات اولیه شب نیم ساعت قبل از اذان مغرب تا ۵/۳ ساعت بعد از آن است .

تماس با ۱۲۱

 

 

از طریق تلفن همراه متصل به اینترنت  ارتباط با شماره تماس ۱۵۲۱ ضمن دریافت میزان بدهی اشتراک برق خود نسبت به پرداخت غیرحضوری اقدام فرمائید.

لطفا با دفتر بازار برق به شماره ۳۲۲۲۶۷۶۱ تماس حاصل فرمایید.

 

 
به قسمت راهنمای خدمات مشترکین در سایت مراجعه فرمایید.

 

 
کارت ملی درخواست کننده-رسید واریز هزینه خدمت -  مجوز یا پایان کار
با تلفن ۱۲۱ مرکز اتفاقات تماس گرفته شود.

 

زیرا آب هادی جریان الکتریسته میباشد و دارای مقاومت پایین بوده و به راحتی برق را از خود عبور میدهد.

 

 
با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و آدرس پایه چراغ روشنایی و مشکل را گزارش فرمایید، اگر تا ۳ روز بعد از تماس مشکل مرتفع نگردید مجدداً پیگیری فرموده و به تماس قبل نیز اشاره کنید.

 

 
۱-ارائه نامه از دفاتر اسناد رسمی
۲-ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده جهت تسویه حساب کامل
۳-تست و آزمایش وسایل اندازه گیری
۴-تسویه حساب کامل بدهی هزینه انشعاب در صورت داشتن بدهی
پاسخ:
ارائه نامه از دفاتر اسناد رسمی ۲-ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده جهت تسویه حساب کامل ۳-تست و آزمایش وسایل اندازه گیری ۴-تسویه حساب کامل بدهی هزینه انشعاب در صورت داشتن بدهی
منظور از به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که بطور کلی خاموشی های برق به دو دسته بی برنامه و بابرنامه تقسیم بندی می شوند. خاموشی های بی برنامه در اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل جوی مثل باد و باران و یا برخورد خودرو با پایه های برق و یا اشیاء خارجی با سیمهای برق بوجود می آید و بطور کلی غیر قابل پیش بینی هستند و با تلاش همکاران اتفاقات در اسرع وقت مرتفع می گردند. خاموشی های با برنامه به منظور انجام طرح های مختلف برقرسانی و یا بهبود واصلاح شبکه های موجود با هدف کاهش خاموشی های بی برنامه انجام می شوند. به منظور احترام به حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان به مشترکین برق برنامه این خاموشی ها بصورت هفتگی و مطابق لیست در سایت این شرکت قرار داده می شودبی برنامه و با برنامه چیست؟
پاسخ:
به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که بطور کلی خاموشی های برق به دو دسته بی برنامه و بابرنامه تقسیم بندی می شوند. خاموشی های بی برنامه در اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل جوی مثل باد و باران و یا برخورد خودرو با پایه های برق و یا اشیاء خارجی با سیمهای برق بوجود می آید و بطور کلی غیر قابل پیش بینی هستند و با تلاش همکاران اتفاقات در اسرع وقت مرتفع می گردند. خاموشی های با برنامه به منظور انجام طرح های مختلف برقرسانی و یا بهبود واصلاح شبکه های موجود با هدف کاهش خاموشی های بی برنامه انجام می شوند. به منظور احترام به حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان به مشترکین برق برنامه این خاموشی ها بصورت هفتگی و مطابق لیست در سایت این شرکت قرار داده می شود.

در صورت عدم قرائت کنتور توسط مأمور قرائت (به دلیل حضور نداشتن فرد در محل) صورتحساب علی الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادرمی شود
زمان مراجعه مأمورین قرائت در صورتحسابهای برق مصرفی قید شده است لذا حتی‌الامکان در آن روز در محل حضور داشته داشته باشید
در صورتی که در محل حضور نداشتید، آخرین کیلووات مصرفی کنتور را به صورت تلفنی و از طریق شماره های مندرج بر روی قبوض و یا شماره اعلامی از سوی مامور قرائت اطلاع دهید

در صورتیکه انشعاب قطع شده از سامانه جامع خدمات مشترکین حذف نگردیده باشد، مشترک می تواند جهت وصل مجدد انشعاب خود با آخرین صورت حساب برق مصرفی
خود به امور
توزیع برق مربوطه مراجعه نموده و نسبت به انجام مراحل زیر اقدام نماید .
-دریافت آخرین صورت حساب صادر شده کلیه انشعاب های موجود (در صورتیکه بدهی داشته باشند)
-پرداخت کلیه بدهیهای مربوط به انشعابهای موجود در شعب بانک
-ارائه صورت حساب های پرداخت شده یا کدرهگیری (در صورت پرداخت غیر حضوری) به امور توزیع برق برق مربوطه به منظور وصل مجدد انشعاب متقاضی

ساعت پیک شش ماهه اول سال ۱۹ تا ۲۳ و شش ماهه دوم سال ۱۷ تا ۲۱ میباشد که کنتور های دو زمانه بر اساس این ساعات تنظیم گردیده اند .

 

تقاضای کاهش موقت قدرت قراردادی

انتخاب و یا اصلاح گزینه مناسب نرخ برق مصرفی

ساعات مصرف به تفکیک میان باری، اوج بار وکم‌باری چگونه است؟

ساعات مصرف به سه رده میان باری ، اوج بار و کم باری به شرح ذیل تقسیم شده است:

از اول مهر تا پایان اسفند

از اول فروردین تا پایان شهریور

ساعات مصرف

از ساعت ۵ تا ۱۷

از ساعت ۷ تا ۱۹

میان باری

از ساعت ۱۷ تا ۲۱

از ساعت ۱۹ تا ۲۳

اوج بار

از ساعت ۲۱ تا ۵

از ساعت ۲۳ تا ۷

کم باری

مصارف ساعات اوج بار مشمول اضافه پرداختی و مصارف ساعات کم باری مشمول تخفیف میگردد. لذا انتقال مصارف به ساعات کم باری موجب کاهش بهای برق مصرفی میگردد.

پاسخ:

تقاضای کاهش موقت قدرت قراردادی

انتخاب و یا اصلاح گزینه مناسب نرخ برق مصرفی

ساعات مصرف به تفکیک میان باری، اوج بار وکم‌باری چگونه است؟

ساعات مصرف به سه رده میان باری ، اوج بار و کم باری به شرح ذیل تقسیم شده است:

از اول مهر تا پایان اسفند

از اول فروردین تا پایان شهریور

ساعات مصرف

از ساعت ۵ تا ۱۷

از ساعت ۷ تا ۱۹

میان باری

از ساعت ۱۷ تا ۲۱

از ساعت ۱۹ تا ۲۳

اوج بار

از ساعت ۲۱ تا ۵

از ساعت ۲۳ تا ۷

کم باری

مصارف ساعات اوج بار مشمول اضافه پرداختی و مصارف ساعات کم باری مشمول تخفیف میگردد. لذا انتقال مصارف به ساعات کم باری موجب کاهش بهای برق مصرفی میگردد.

در صورت داشتن نوسان و یا کاهش ولتاژ در خانه بلافاصله وسایل برقی خودرا از پریز کشیده و با مرکز ۱۲۱ تماس بگیرید.

 

با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرید و علت را جویا شوید. با دادن نشانی و بعضاً مشاهده شماره تلفن شما علت خاموشی را توضیح می دهد.

 

 

۱-ابتدا به وسیله عایق مناسب او را از برق جدا کرد ۲-دهان فرد را باز کرده و اجسام خارجی (آدامس ، دندان مصنوعی و...) را از دهان او خارج کنیم ۳-زبان فرد را به وسیله انگشت بیرون بیاوریم تا مجرای تنفسی باز شود ۴-تنفس دهان به دهان و ماساژ قلب تا زمانی که فرد به تنفس عادی باز گردد .

زیرا شبکه های ۲۰ کیلوولت به بالا دارای میدان الکتریکی میباشد که در صورت قرار گرفتن شخص در میدان الکتریکی دچار حادثه میشود.

 

از داخل کلید قطع و وصل همیشه سیم فاز را عبور دهید. -بدنه لوازم دینامدار منزل نظیرماشین لباسشویی را به زمین وصل کنیم -هنگام تعمیرات برقی داخل منزل فیوز اصلی را قطع کنیم و بر روی آن بنویسیم تا شخص دیگری آنرا وصل نکند.

در صورتیکه متقاضی محترم یکی از شرایط زیر را داشته باشد و بتواند مدرک مربوطه را ارائه دهد, می تواند صرفا یک بار یک انشعاب تا سقف ۲۵ آمپر تکفاز بصورت رایگان دریافت نماید. (تا پایان سال ۱۳۹۲) بدیهی است در صورت درخواست انشعاب با آمپراژ بیشتر مابه التفاوت باید توسط متقاضی پرداخت گردد.
۱- متقاضیان انشعاب خانگی
الف) جانبازان گرامی بالای ۲۵% جانبازی با ارائه معرفی نامه از امور ایثارگران با درج کد جانبازی
ب) آزادگان محترم با ارائه معرفی نامه از امور ایثارگران با درج کد مربوطه
ج) پدر ، مادر ، همسر و فرزندان شهدای گران قدر با ارائه معرفی نامه از بنیاد شهید با درج کد شاهد
د) مدد جویان محترم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه معرفی نامه از کمیته امداد امام خمینی (ره) با درج کد مربوطه
هـ) مدد جویان محترم تحت پوشش سازمان بهزیستی با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی با درج کد مربوطه
۲- مساجد ، حسینیه ها، حوزه های علمیه، دارالقرآن ها و اماکن دینی اقلیتهای دینی می توانند با ارائه معرفی نامه از سازمان مربوطه
۳-وزارت راه و شهرسازی از پرداخت هزینه های عمومی برقراری انشعاب برق برای تهویه و روشنایی تونل ها، چراغهای ویژه نقاط مه گیر، چراغهای چشمک زن در طول راههای کشور معاف می باشد. نیرورسانی و ایجاد تاسیسات روشنایی و نگهداری این تاسیسات به عهده وزارت راه و شهرسازی می باشد.

استفاده از لامپ های کم مصرف هیچگونه ضرری برای سلامتی انسان ندارد ، فقط باید حتی الامکان شکسته نشود و در صورت شکسته شدن بدون تماس دست جمع آوری و در کیسه در بسته ای دور انداخته شود .

تنظیمات قالب

گفتگوی آنلاین