دسته بندی مطالب
برگزاری کارگروه هم اندیشی منطقه ای مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق در استان مرکزی
کارگروه هم اندیشی منطقه ای مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق در استان مرکزی برگزار شد.

کارگروه هم اندیشی منطقه ای مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق در استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر در جلسه کارگروه هم اندیشی منطقه ای که با حضور مدیران عامل و مدیران دفاتر حقوقی و حراست شرکت های توزیع برق استانهای قم ،لرستان، کرمانشاه ، همدان و برق منطقه ای باختر با موضوع مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق برگزار شد، گفت: احساس تکلیف،همدلی و خدمت صادقانه همکاران در راستای حفظ و حراست از اموال عمومی بیت المال تحسین برانگیز است.

سید محمد محبی افزود:اقدامات جهادی ،ارزشمند و اثربخشی در راستای مبارزه با جرایم و پیشگیری و جلوگیری و صیانت ازتجهیزات صنعت برق در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در سالهای اخیر با رشد دستگاه های رمز ارز غیر مجاز ،اقدامات گسترده ای در جمع آوری ماینرهای غیرمجاز به عمل آمده است.

محبی افزود: قطعی برق، خسارات مالی به تجهیزات برقی و زیان دیدن وسایل برقی مشترکین از جمله آسیب‌های سرقت تجهیزات برقی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:. پدیده سرقت لوازم و تجهیزات از شبکه‌های توزیع نیروی برق امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است، این جرم نه تنها به شرکت‌های توزیع نیروی برق مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده وارد می‌سازد که با شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی کشور با گسترش این پدیده مواجه شدیم.

محمد اله داد اظهار کرد: یکی از اقدامات شرکت برق استان در راستای مقابله با سرقت سیم‌های مسی شبکه برق تبدیل 50درصدی شبکه سیمی فشار ضعیف در استان به کابل خودنگهدار دانست و افزود: از 7هزار و 884کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی استان ،3هزارو 876کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که باعث ارتقای تامین برق پایدار و موجبات رضایتمندی مشترکان را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه با اتخاذ تمهیدات لازم کاهش فرصت‌های ارتکاب جرم برای سارقین به وجود آمده است،افزود: بازدید و کنترل مراکز خرید و فروش ضایعات، اجرای گشت های تلفیقی با نیروی پلیس، نصب دستگاه اعلان سرقت برای انبارها و پست های زمینی از جمله اقدامات پیشگیری از سرقت بوده است.

اله داد ادامه داد: در صورت عدم وقوع سرقت و صرف هزینه برای احداث مجدد شبکه می‌توانستیم بخش قابل توجهی از شبکه‌های فرسوده توزیع برق استان را را اصلاح و بهینه سازی کنیم.

وی افزود:شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک در حال صعود و یا فرود از تیرهای برق، مراتب را سریعا به سامانه 121 مرکز اتفاقات شرکت توزیع و یا سامانه پیامکی 10001000121 اطلاع دهند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز در این جلسه بکارگیری ظرفیت‌های موجود و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم را ضروری خواند و افزود: ظرفیت‌های پیشگیری از وقوع جرم در حوزه توزیع برق فراوان است و تلاش دستگاه قضایی، شناسایی ظرفیت‌های موجود و فراهم کردن بسترهای تعامل درباره این موضوع است.

میثم حیدری افزود: وقتی می خواهیم در حوزه پیشگیری فعالیت کنیم باید تعریف صحیحی از پیشگیری داشته باشیم تا اثرگذاری فعالیت های بیشتر شود.

وی تخصیص شعب خاص رسیدگی ،تقاضای عدم تخفیف مجازات به سارقین و مخربین شبکه های برق، ارجاع پرونده ها به قضات باتجربه، شناسایی مالخرها درتمامی پرونده ها ورسیدگی به پرونده های سرقت شبکه بدون شکایت شرکت برق را از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه باهمکاری شرکت توزیع برق دانست.

معاون پیشگیری از سرقت ‌نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: یکی از جرائمی که باعث ایجاد ترس در جامعه وخدشه دار شدن امنیت مردم شده، سرقت تجهیزات شبکه برق می باشد که وقوع آن یکی از مشخصه های بارز ناامنی در جامعه محسوب شده که علاوه بر اینکه ریشه در مشکلات اقتصادی جامعه دارد،نشان دهنده نوعی آسیب رسانی به تأسیسات اجتماعی است.

سرهنگ فراهانی افزود: افزایش قیمت تجهیزات برق از جمله سیم‌های شبکه، سهولت امکان خرید و فروش در ضایعات فروشی ها و سهولت دسترسی از جمله عوامل افزایش سرقت تجهیزات برق است که اقدامات جدی تری در این حوزه باید صورت پذیرد‌.

در حاشیه کارگروه هم اندیشی منطقه ای مقابله با سرقت تجهیزات و شبکه برق ،نمایشگاه جنبی از کشفیات شرکت توزیع برق استان مرکزی از دستگاه های استخراج رمز ارز و تجهیزات مربوطه نیز دایر شد.


تاریخ:
1400/08/19
تعداد بازدید:
1624
منبع:
Powered by DorsaPortal