دسته بندی مطالب
ضرورت مدیریت مصرف انرژی در زمستان
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی گفت: مدیریت مصرف انرژی در روزهای سرد زمستان ضروری است.


مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی گفت: مدیریت مصرف انرژی در روزهای سرد زمستان ضروری است.

 

احمد رضا آدینه در جلسه برنامه ریزی مدیریت مصرف انرژی در فصل سرد که در شرکت توزیع برق استان برگزار شد،بابیان این مطلب افزود: دستگاه های خدمات رسان وظیفه تامین انرژی و آسایش مردم را دارند وشهروندان نیز باید با بهینه سازی مصرف انرژی این دستگاه ها را یاری کنند.

آدینه بر نظارت جدی تر مصارف انرژی ادارات ،بانک ها و کارخانجات و همچنین مصرف انرژی مشترکین کشاورزی تاکید کرد.

"فرهاد شبیهی "مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر هم در این جلسه گفت: اگر نیروگاه‌های گازی با کمبود سوخت گاز مواجه شوند، امکان تولید برق در این نیروگاه مختل شده و از نظر فنی شبکه توزیع برق کشور توان پاسخگویی بار اضافی مشترکان برق را نخواهد داشت و شرکت توزیع برق استانی به تبع سراسر کشور در آن شرایط مجبور به اعمال خاموشی‌های با برنامه ریزی در بخش‌هایی از سطح استان در فصل سرد سال خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به همراهی مشترکان در گذر از پیک برق در تابستان سال جاری اشاره کرد و افزود: در فصل سرد سال نیز مشترکان برق در بهینه سازی مصرف انرژی همکاری‌های لازم را داشته باشند تا شاهد خاموشی اجباری برنامه‌ریزی شده ناشی از کاهش توان تولید برق در نیروگاه های گازی نباشیم.

 

محمد اله داد افزود: در فصل سرما، کاهش فقط یک درجه سانتی گراد از دمای محیط کار و یا سکونت، منجر به افزایش 6 درصدی مصرف انرژی شده و ده درصد صرفه جویی در مصرف انرژی بخش خانگی کشور، روزانه 70 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف گاز را به دنبال خواهد داشت.

" حمید رمضانی "معاون بهره برداری شرکت گاز استان مرکزی نیز گفت: کاهش محدودیت احتمالی در تامین گاز مورد نیاز صنایع کاهش نیاز به سوخت مایع در نیروگاهها ،عدم افت فشار و یا قطع گاز در مناطق سردسیر انتهای شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی برق در سطح استان به دلیل کمبود سوخت در نیروگاه‌های گازی، بخشی از منافع حاصل از مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنایع است.

وی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده خاموشی برنامه ریزی شده برق نداشته باشیم و البته تحقق این امر نیازمند مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق و گاز توسط مشترکان مختلف است .

 


تاریخ:
1400/09/22
تعداد بازدید:
1512
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal