دسته بندی مطالب
اصلاح قیمت برق نقش بسزایی در مدیریت مصرف انرژی دارد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اصلاح قیمت برق نقش بسزایی در مدیریت مصرف برق دارد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اصلاح قیمت برق نقش بسزایی در مدیریت مصرف برق دارد.

آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی، افزود: رشد بی‌اندازه مصرف برق در کشور، همزمان با کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت به واسطه فاصله جبران‌ناپذیر میان قیمت تمام شده و فروش آن، هر سال به نگرانی‌ها درخصوص کمبود برق دامن می‌زند.

خطیب جمعه اراک اظهار داشت: نظام قیمت‌گذاری صنعت برق نیازمند اصلاحاتی است که بتواند در جریان درآمد و هزینه‌های آن توازن و تعادل برقرار سازد.

وی گفت:در شرایط فعلی منابع صنعت برق جوابگوی رشد 20درصدی مصرف آن نیست و در نتیجه وزارت نیرو علیرغم سرقت های تجهیزات شبکه ،نه منابع کافی برای توسعه شبکه را در اختیار دارد و نه منابع کافی برای پرداخت بدهی‌های بخش خصوصی را، اصلاح این سیستم نیازمند اصلاح قیمت‌گذاری برق است.

رشد مصرف برق نسبت به سال های قبل بی سابقه است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: کاهش بارش ها و در پی آن کاهش 50 درصدی ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته، تولید برق را با مشکل مواجه کرده است.

محمد اله داد با اشاره به اینکه که تولید و مصرف باید تراز داشته باشند هم اکنون 15هزار مگاوات مصرف برق رشد داشته است ، تصریح کرد: اگر تراز ایجاد نشود کل شبکه آسیب می‌بیند و در صورتی که تا پایان شهریور امسال مصرف زیاد باشد، با توجه به کاهش تولید، مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

مهندس محمد اله داد با توجه به اینکه افزایش بالای مصرف برق در روزانه رکورد جدیدی را رقم می زند ،افزود:40 درصد مصرف برق ،در وسایل سرمایشی استفاده می شود که با رعایت مصرف در این بخش می توان برق پایدار برای همه داشت.

وی گفت:امسال به ویژه در تا پایان شهریورماه ، شرایط بحرانی داریم،این بحران فقط با مدیریت مصرف میسر است و با تولید رمزارزها هم برخورد جدی می‌کنیم.

اله داد بابیان اینکه  صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می شود و ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر از سوی استانداری و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده با قطعی مواجه خواهند شد که طی روز گذشته برق 20اداره و بانک قطع شده است.

 

 

 

 

تاریخ:
1400/05/04
تعداد بازدید:
1527
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal