دسته بندی مطالب
تاکید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر مصرف بهینه آب و برق
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر مصرف بهینه آب و برق در تابستان پیشرو تاکید کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای اداری استان  با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق آن گونه که باید جدی گرفته نشده است، ادامه داد: هر چقدر در حوزه فرهنگ‌سازی، سرمایه گذاری شود، اسراف نیست و این فرهنگ‌سازی باید در همه بخش‌ها صورت بگیرد و نگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی  با توجه به کمبود بارندگی ها داشته باشیم.

 
 
 
 

امام جمعه اراک بااشاره به افزایش دمای هوا،کاهش بارندگی ها و افزایش مصرف برق در تابستان گفت: سال گذشته 60هزار مگاوات تولید برق داشته ایم که با رشد مصرف در سال جاری 8هزار تا 10هزارمگاوات ،مصرف برق افزایش می یابد،لذا مدیریت مصرف انرژی حیاتی برق، یک ضرورت همیشگی و در ماه های پیش رو یک الزام همگانی است.

وی عبور از پیک مصرف برق در تابستان برای صنعت برق مهم است و تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است.

برنامه مدیریت مصرف در ادارات با جدیت اجرایی شود

استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: برنامه مدیریت مصرف در ادارات با جدیت اجرایی شود.

سید علی آقا زاده بابیان اینکه با در نظر گرفتن رشد سالانه افزایش مصرف برق در سال جاری از متوسط رشد مصرف درسال های گذشته ، برنامه مدیریت مصرف در ادارات باید با جدیت  پیگیری و دنبال شود.

وی از بهره گیری تجربه راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق در سال های گذشته تاکید کرد و افزود:با استفاده از این راهکارها باید دستورالعمل های اجرایی در این زمینه را زودتر اتخاذ کنیم.

استاندار مرکزی گفت:با توجه به فرارسیدن ایام گرم سال و افزایش مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف لازم است با برنامه‌ریزی جامع نسبت به مدیریت بهینه مصرف برق در بخش صنایع استان اقدام شود تا با موفقیت از پیک عبور کنیم.

استخراج غیر مجاز رمز ارز ها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیزدر این جلسه گفت: صنعت برق در تابستان امسال با شرایط سخت روبرو است .

محمد اله داد افزود: اهمیت تامین برق پایدار و مطمئن به دلیل شرایط ناشی از کرونا  به ویژه ضرورت بسیار بالای تامین برق مراکز درمانی و همچنین کم آبی سدها، افزایش گرمای هوا و قرار داشتن در ایام انتخابات، نسبت به سالهای گذشته بسیار بیشتر است.

وی به برگزاری مانور مدیریت مصرف در حوزه دستگاه های اجرایی در 15اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود:کاهش بارندگی ها و افزایش دما،.کاهش 35درصدی ظرفیت تولید برق سد ها ،ارزانی بهای انرژی

مصارف روزافزون استخراج غیر مجاز رمز ارز ها ، رشد چشمگیر رونق صنایع موجود،فروش 20 هزار انشعاب به متقاضیان و همچنین رشد مصرف 180 مگاواتی در بخش های صنعت و کشاورزی وتداوم شرایط کرونایی و حضور طولانی تر مشترکین در منازل از دلایل اصلی افزایش بار و مصرف در سال جاری است.

اله داد ،ثابت ماندن بهای انشعاب برق بیش از 2 سال گذشته ،ارزانی انرژی برق،انتقال بخش عمده ای از درآمدهای صنعت برق به سازمان هدفمندی یارانه ها، افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات ،عدم جذابیت برای بخش خصوصی در سرمایه گذاری احداث نیروگاه به دلیل ارزانی انرژی تولیدی را از علل عدم توسعه تولید هم پای مصرف عنوان کرد.

وی بابیان اینکه در استان مرکزی در فروردین ماه سال جاری 19 در صد رشد مصرف در باره زمانی  مشابه نسبت به سال قبل داشته ایم،افزود:همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی و ادارات در تابستان سال جاری ضروری است،افزود: طی سال گذشته بابت همکاری مشترکان در طرح های پیک سایی 101میلیارد ریال پاداش همکاری در صورتحساب های بهای برق مصرفی آن ها لحاظ شده است.

اله داد اظهار داشت: تنظیم برنامه کاری هفتگی صنایع برای کاهش مصرف برق به صورت یک روز در هفته برای تابستان پیش رو ضروری است.

تاریخ:
1400/02/06
تعداد بازدید:
1272
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal